Z początkiem września ruszyła kampania społeczna firmy NIBE-BIAWAR pod nazwą Zielona Eskadra. Projekt ma za zadanie uświadomić społeczeństwu, jak ważne są działania proekologiczne oraz promowanie dobrych praktyk.
Wszystkie duże zmiany zaczynają się od małych kroków. I właśnie do podejmowania tych kroków zachęca Zielona Eskadra, za wzór stawiając liczne przykłady prośrodowiskowych zachowań z całego świata.
Kampania skupia się przede wszystkim na kwestii zanieczyszczenia powietrza. W Polsce zagrożenie to jest znane od lat, a nasilające się w sezonie grzewczym natężenie smogu jest dowodem na bezradność wobec problemu.
– Dzisiejsza technologia pozwala na ekologiczne życie, jeśli tylko tego chcemy – wyjaśnia dr inż. Małgorzata Smuczyńska, menedżer ds. marki NIBE. – Przykładowo, nie jesteśmy już uzależnieni od węgla, drewna i gazu, choć wiele osób myśli, że wykorzystywanie tych paliw to wciąż najlepsze i najbardziej efektywne metody
ogrzewania domu. Od dawna tak nie jest – dodaje.
Przekonaj się: Smog zabija ponad 51 tysięcy Polaków rocznie
Komunikacja kampanii opiera się na stronie internetowej www.zielonaeskadra.pl, stanowiącej bazę wiedzy o postawach prośrodowiskowych, dobrych eko-praktykach, zdrowym żywieniu i sporcie. Wokół niej budowane są media społecznościowe pod postacią Facebooka i Instagrama oraz kanału w serwisie YouTube.
Brand hero kampanii jest Major Green, stojący na czele tytułowej Zielonej Eskadry. Pełni on rolę edukatora pokazującego odbiorcom, w jaki sposób mogą zmienić swoje nawyki, by przysłużyć się środowisku.
mat. prasowe